RIKSBYGGEN BRF VIVALLA
Fastighet: Gamla Uppsala 86:51
Antal lägenheter: 296
Bildades: 1970

Föreningen blev 2006 utsedd till ”Årets Bostadsrättsförening” med motiveringen ”för att de på ett målmedvetet sätt arbetat för att utveckla sitt område till en modern och attraktiv bostadsrättsförening”.

Föreningen blev 2016 utsedd till ”Årets hållbarhetsförening” med motiveringen att föreningen ”har med en väl fungerande underhållsplan visat på framförhållning i planering av åtgärder i syfte att med bibehållen god ekonomi spara energi samt pengar på sänkta energikostnader”.

Vår bostadsrättsförening har en mycket god ekonomi. Bostadsrättsföreningarnas snittbelåning är 5 700 kr per kvadratmeter boyta. I nya föreningar är snittbelåningen hela 11 850 kr per kvadratmeter. Vår belåning ligger på ca 200 kronor per kvadratmeter boyta.